Základní škola a Mateřská škola
Pod Ralskem 572, Mimoň,
příspěvková organizace
Pod Ralskem 572, 471 24 Mimoň
Volba a bezpečnostní zajištění systému Google Classroom proti napadení se ukázalo býti důležitou výsadou při současném využití dalších aplikací, které výborně kooperovaly a umožňovaly studentům a učitelům potřebný komfort při distanční výuce, která byla pro nás pro všechny velmi náročná.
Bylo velmi poučné pozorovat žáky jak se vypořádávají s volnějším režimem a někdy se nešlo ubránit úsměvu, když bylo slyšet a vidět, co by se ve školních lavicích nemohlo přihodit.
Učitel: Prosím, odpověz na otázku?
Žák: Nemůžu.
Učitel: Proč?
Žák: Protože dělám test.
Učitel: Máš sledovat on-line výuku anglického jazyka a neřešit test. Ten si uděláš později.
Žák: Nemůžu. Test je z češtiny a ne z angličtiny a musím ho odevzdat.
Zde žák předvedl úžasnou schopnost multitaskingu (práce na více úkolech najednou). Z takového studenta má každý vyučující radost.
Běžné jsou boje sourozenců před zraky povzbuzujících spolužáků nebo poznámky rodičů na adresu vyučujících.
Vyučující: Pokusíme se doplnit tento test.
Tatínek: Ten už neví, co by si vymyslel.
Mám velikou výhodu, že mé děti jsou v první a čtvrté třídě a tudíž i já si někdy říkám, že se ten učitel musel zbláznit, když toto zadal mým dětem, a proto mám porozumění, protože to nebylo mnohdy snadné se vypořádat s úkoly, které jsme zadali.
Chtěl bych Vám vážení rodiče tedy touto cestou poděkovat za úsilí, které jste vynaložili při vzdělávání vašich dětí nad rámec toho, co je běžné při prezenční výuce a velmi rád přiznávám, že bez vaší pomoci a podpory by veškerá naše snaha byla marná.
Učitelka: Prosím tě, děti mi říkají, že se nemohou připojit na on-line výuku.
Učitel: Máš šikovné děti.
Učitelka: Jak to myslíš?
Učitel: Někdo ti přenastavil Google Meet a tím ti znemožnil připojení žáků.
Učitelka: Já je přetrhnu.
Na tomto příkladu je vidět, že i my kantoři jsme to neměli lehké. Pro mnohé z nás bylo setkání se systémem výuky po internetu stejně čerstvé, jako pro naše studenty a rychlost a bravurnost s jakou se mnozí kolegové s nastalou situací vypořádali mě naplňuje nadějí, že vstup do věku Hi tech na poli vzdělávání máme úspěšně za sebou.
Na závěr bych snad jen poznamenal, že distanční ( z anglického distance - vzdálenost) výuka je pořád jenom výuka na dálku, která má svá omezení, a proto jsme velice rádi, že se můžeme vrátit do školních lavic a začít tento školní rok už podruhé naplno pracovat.